Razlaga potépati se po SSKJ ni nič kaj primerna za šolo in vzgojno-učne cilje. V prvi razlagi pomeni: hoditi okrog brez dela, cilja. Druga razlaga bi bila kanček bolj sprejemljiva: hoditi, potovati: potepal se je po starodavnih mestih; veliko se potepa po svetu.
A vendarle naša potepanja imajo cilje. Spoznavamo kraje v naši bližini, ki so UNESCO-vi biseri.

Na krajših, cenovno dostopnih ekskurzijah pridobivamo izkušnje, ki so potrebne na potovanjih. Prevzemamo odgovornost, se učimo točnosti, strpnosti, delovanja v skupini ter skupaj preživimo dragocen čas, se družimo ter spletamo prijateljstva.

25. 3.–26. 3. 2023 – Praga                  12.–13. 10. 2019 – Trst in Benetke                    26.–29. 4. 2019 – Irska                    20.–21. 10. 2018 – Praga

14. 4. 2018 – Plitvice

18. 11. 2017 – Verona in Sirmione               19. 11. 2016 – Budimpešta         7. 5. 2016 – Benetke                      2. 4. 2016 – Zagreb

5. 12. 2015 – Trst

25. 3.–26. 3. 2023 – PRAGA

Po štirih letih smo se ponovno odpravili na proste izbirne vsebine Potepanja. Tokrat so se naši dijaki odločili za dvodnevno ekskurzijo na Češko. V Pragi smo se najprej ustavili v Staromestskih namestih pred znamenito uro in nadaljevali z ogledom starega mesta (gotska katedrala sv. Vida, Mala Strana, Karlov most, vse do Vaclavskih namesti). Pot nas je v tem popoldnevu vodila še Plečnikove cerkve Srce Jezusovo. Naslednji dan smo si ogledali Hradčane in se v popoldanskih urah ustavili še v Češkem Krumlovu.

26.–29. 4. 2019 – IRSKA

Besede Williama Butlerja Yeatsa, slavnega irskega pesnika, so bile naše vodilo na štiridnevnem  popotovanju po Irski.

Zeleni otok smo raziskovali od vzhoda, začenši v Dublinu, proti zahodni obali in nazaj do glavnega mesta. Očarali so nas prijazni ljudje, čudovita pokrajina in nepozabne znamenitosti.
Spoznali smo očarljivo mesto Galway z ozkimi uličicami, ki so mu dušo vdihnili umetniki in glasbeniki.
Proti jugu smo si ogledali Moherske klife, ki se dvigujejo 200 metrov nad morjem in osupnejo z naravno lepoto.
Občudovali smo tudi Bunratty Castle, ki velja za najbolj celovit srednjeveški kompleks na Irskem.
Čez gričevnato pokrajino Burren smo prispeli do vasice Adare, ki velja za najlepšo v deželi in je znana po svojih s slamo kritih hiškah.

Za konec pa smo spoznali še glavno mesto Dublin. Sprehodili smo se skozi Trinity College in pokukali v Book of Kells, slavni rokopis iz 9. stoletja, se čudili prekrasni knjižnici z več kot 200.000 starimi knjigami, spoznali mestni utrip, znamenite pube in živopisan vrvež velemesta.

12.–13. 10. 2019 – TRST IN BENETKE

Za nami je še eno uspešno izvedeno potepanje po sosednji Italiji. Ogledali smo si grad Miramare in uživali v sončnem zahodu ob morju. Nato smo se sprehodili po večernem Trstu in pot nadaljevali do Lido di Jesolo, kjer smo prenočili.
Naslednje jutro smo začeli s sprehodom do obale, pot smo nadaljevali do Punta Sabbioni, od koder smo se z ladjico odpeljali do Benetk. Megleno jutro se je prevesilo v čudovit sončen dan in številčno ekipo so očarale znamenitosti mesta na vodi.
Izredna pohvala dijakom in dijakinjam, saj so ustvarili odlično vzdušje, ki je utrdilo nova znanja in povezalo vse udeležence Potepanj v Trst in Benetke.

20.–21. 10. 2018 – PRAGA

V zlati Pragi smo si najprej ogledali četrt Hradčani z mogočno katedralo sv. Vida in znamenito Zlato uličico. Zvečer smo se ponovno odpeljali v center, da bi začutili še večerni utrip mesta, ter se sprehodili mimo Židovske četrti do Staromestnega trga, kjer smo opazovali, kako je na astronomski uri odbila polna ura. Naslednji dan smo se po ogledu Plečnikove cerkve Srca Jezusovega odpeljali še do enega češkega ‘bisera’ – Češkega Krumlova – in si ogledali znamenitosti.

18. 11. 2017 – VERONA IN SIRMIONE in 14. 4. 2018 – PLITVICE

Mesto Romea in Julije nas je sprejelo s svojim romantičnim utripom. Ogledali smo si srednjeveško mestno jedro, Julijin balkon in hišo, trga Bra in Erbe, sprehodili smo se tudi po veronskem rimskem amfiteatru iz 1. stol. n. št. Na poti domov smo se ustavili na polotoku Sirmione, kjer smo uživali v srednjeveškem okolju prijaznega mesteca.

Očarala nas je lepota narave v narodnem parku Plitviška jezera, ki je pod UNESCO-vo zaščito že od leta 1949. Jezera so med seboj povezana s terasami, kaskadami in slapovi.

Šestnajst jezer v čudovitih barvah smo raziskali s sprehodom po številnih potkah in pomolih ter tudi z ladjico. Na poti nazaj smo se za kratek čas ustavili še v Zagrebu in si ogledali glavne znamenitosti mesta.

19. 11. 2016 – BUDIMPEŠTA

Ogled mesta pod UNESCO-vo zaščito smo začeli z vzponom na Citadelo, kjer se nam je odprl prelep pogled na reko Donavo, ki mesto deli na dva dela: BUDIM in PEŠTO. Ogledali smo si še Trg herojev, Opero, Štefanovo cerkev, ulico Vaci, parlament, stadion NEP, dvorec Vajdahunyad … Po kratkem odmoru za kosilo smo se povzpeli na Grajski hrib, kjer stojijo znamenita Ribiška trdnjava, Matjaževa cerkev in Kraljevska palača. Za konec smo uživali še v prelepem pogledu na osvetljeno mesto.

7. 5. 2016 – Benetke, 2. 4. 2016 – Zagreb in 5. 12. 2015 – Trst

V Trstu smo si ogledali prečudovit grad Miramare in nato Rižarno, kjer so sprva luščili riž, med vojno pa so stavbo spremenili v taborišče. Sledil je potep po mestu, kjer so dijaki lahko sami raziskali skrite kotičke mesta in spoznali tipično italijansko kulinariko. V mestu smo si ogledali še rimski amfiteater, cerkev sv. Jurija, Trg združene Italije, mestno hišo …

V Zagrebu smo si ogledali katedralo, kamnita vrata, tržnico, Muzej prekinjenih ljubezni, Spodnji trg, Zgornji trg s cerkvijo sv. Marka. Sprehodili smo se do Trga bana Jelačića, obiskali pa smo tudi zagrebški živalski vrt in poskusili zagrebško rezino.

Proste izbirne vsebine pa smo zaključili v mesecu maju, z ekskurzijo v Benetke. Z ladjico smo odpluli v center mesta in si ogledali Markov trg z baziliko sv. Marka, Doževo palačo, Campanile, Most vzdihljajev, steklarno in most Rialto.